Vanredno poslovanje: 8 saveta kako da podržite domaće preduzetnike

Za vreme trajanja vanrednog stanja, posebno je važno održati privredu živom i funkcionalnom. Da bi domaća preduzeća prebrodila krizu, pored podrške državnih organa, potrebno je da i svi mi pokažemo solidarnost.

Evo nekih predloga stvari koje svako od nas može činiti na dnevnom nivou i na taj način pomoći privrednicima:

1. Kupujte domaće:

Na ovaj savet ste verovatno i sami naišli već nekoliko puta, ali da, u ovim trenucima jako je važno da podržimo domaće proizvođače i pomognemo im da prevaziđu probleme koje ova kriza nosi. Dobar deo domaćih proizvođača i dalje vrši dostavu, pa vikende umesto u tržnim centrima sada možete provesti kupujući online.

2. Ako poručujete hranu, poručite je iz obližnjeg restorana:

Jedan od sektora koji su najozbiljnije pogođeni krizom je svakako ugostiteljstvo. Sa donošenjem odluke nadležnih organa da svi restorani i kafići moraju do daljnjeg obustaviti posluživanje gostiju u svojim objektima, ugostitelji su primorani da svoje poslovanje orijentišu na vršenje dostave. Sigurno i vi imate neki lokalni restoran u kome volite da provedete slobodno vreme, sad je vreme da budete dobar komšija i poručite hranu upravo iz tog restorana.

3. Čuvajte svoje kolege iz sektora:

Kriza je definitivno pogodila čitavu poslovnu zajednicu. Ipak, ako ste vi nastavili sa radom i proizvodnjom, osvrnite se i pogledajte kako se ostatak sektora snalazi u ovim okolnostima, pomozite koliko i kome možete. Zapamtite, upravo je konkurencija ono što vas konstantno podstiče da unapređujete svoj proizvod/uslugu i budete bolji i stoga je morate čuvati.

4. Ako kupujete poklon nekome- kupite ga “na odloženo”:

Umesto da čekate u redovima ispred prodavnica kako ne biste kršili bezbednosne propise, bližnjima možete pokloniti vaučer koji će iskoristiti po okončanju vanrednog stanja. Važni datumi nam ostaju važni i u vanrednom stanju ali na ovaj način nećete ni sebe ni druge izlagati nepotrebnom riziku. Dodatno, ostavljate osobi kojoj je pokon namenjen i mogućnost izbora.

5. Pokušajte da pronađete alternativu za prethodno ugovoren posao:

Nemojte brzati sa otkazivanjem usluga koje ste ugovorili sa drugim firmama pre proglašenja vanrednog stanja. Možda u dogovoru sa drugom kompanijom ipak nađete neko rešenje koje bi bilo pogodno za obe strane i uspete da dogovor sporvedete u delo.

6. Ne otkazujte, odložite:

Aranžmane i usluge koje ste prethodno zakazali takođe ne morate nužno otkazivati. Jednostavno ih odložite za bolja vremena, kada vanredno stanje bude okončano. Opuštanje ili odlazak kod frizera će tada sigurno još više značiti, kako vama, tako i pružaocu usluge.

7. Pozivajte i druge na akciju:

Podizanje svesti o važnosti pomoći malim biznisima u ovakvom trenutku je podjednako važno kao i same akcije. Kroz svoje kanale komunikacije možete pozvati i vaše prijatelje ili klijente da vam se pridruže u ovim akcijama i motivisati ih da i oni pomognu opstanku srpske privrede. U ovakvim situacijama nijedan doprinos nije mali.

8. Budite saosećajni:

Ovo su vremena kada je ključno da pokažemo empatiju i budemo ljudi. Ukoliko ste kupili karte za pozorište ili nešto slično, pokušajte da ne insistirate na refundaciji novca- smatrajte to kao donaciju. Kriza će vremenom proći, važno je da sačuvamo dobre odnose i nastavimo normalno da funkcionišemo kao zajednica.

Ukoliko imate ideju kako biste Vi i Vaše preduzeće mogli da pomognete zajednici, možete nam pisati, a mi ćemo osigurati da Vaš predlog dođe do nadležnih institucija. Na mladima je kasniji razvoj države i oporavak domaće privrede.

Nastavite da brinete o sebi i drugima i ostanite kod kuće.

UMPS prebacuje sve svoje aktivnosti online, tako da se edukacija o preduzetništvu nastavlja – prijavite se za naš webinar o B2B marketingu i strategiji prodaje.