Aktivnosti

#UMPSOnline Druženje sa liderom, gosti: Ivan Minić, Đorđe Petrović i Nikola Stanišić

					

Na prošlom #UMPSOnline druženju sa liderom imali smo priliku da razgovaramo sa Ivanom Minićem, Đorđem Petrovićem i Nikolom Stanišićem koji su svoje iskustvo i savete podelili sa učesnicima 24. aprila.


Teme o kojima smo sa njima pričali, ticale su se prilagođavanja koja su oni morali da prođu vodeći svoje firme, a kroz razgovor smo se dotakli aktuelne teme koja se tiče destabilizacije izazvane korona virusom.


Odgovarajući na svoja pitanja, Ivan Minić je istakao da većina preduzetnika u Srbiji pravi grešku time što retko plasira svoj proizvod van granica matične zemlje i ne diferencira ga u dovoljnoj meri kako bi mu produžili životni ciklus. Većina se zadržava na početnim karakteristikama sa kojima ne može pobediti konkurente u tržišnoj utakmici.


Kao neko ko se bavi menadžment konsaltingom i saradnjom sa holandskim kompanijama, Đorđe Petrović je skrenuo pažnju na još jedan propust domaćih privrednika koji se tiče njihove strategije. U svom višegodišnjem radu na različitim projektima, uvideo je da postoji praksa predstavljanja sopstvenog proizvoda kao najjeftinijeg. Vlasnici smatraju da će tako privući najveći broj potrošača, pri čemu ni ne razmišljaju da upravo tim pristupom degradiraju artikal. Kako kaže, uzrok tog problema leži u neadekvatnom razumevanju ponašanja potrošača i izbegavanju tržišne niše. U pokušaju da se pokrije celokupno tržište i svaka grupa klijenata, umanjuje se stvorena vrednost za potencijalne kupce.


Mladi i vrlo uspešni domaći inovator, Nikola Stanišić, je na Druženju sa liderom podelio priču kako je sa svojim timom stekao mnogo veći broj kupaca. Kako je rekao, vremenom su, u radu, primetili da je cena novog potrošača manja od maloprodajne cene njihovog proizvoda i da im se iz tog razloga isplati fizička promocija u marketima i radnjama zdrave hrane, koju u samom startu nisu praktikovali. Dalje su integracijom tog vida reklamiranja sa digitalnim marketingom došli do većeg udela ljudi koji prepoznaju njihov brend. On je takođe naveo je da je upravo zahvaljujući tom vidu direktne promocije stekao potrošače iz drugih evropskih država koji su mu „otvorili vrata“ za inostrana tržišta.


Mi smo uživali u inspirativnim pričama i sa nestrpjenjem očekujemo naredno druženje